نظرشما مردم هرمزگان درمورد منطقه‌ای کردن دستمزدکارگرچیست؟آیابه نفع کارگران است؟

آیامنطقه‌ای کردن دستمزد به نفع کارگران است؟ بله؟  یاخیر؟ 

نظرات شمابزرگواران تاییدودرپایین همین صفحه نمایش داده میشه توجه داشته باشی برای راحتی شماعزیزان نیازی به واردکردن ایمیل نیست

 
 
 

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با ابراز مخالفت نسبت به تعیین دستمزد منطقه‌ای برای کارگران گفت: در تعیین مزد منطقه‌ای حداقل‌های قانون کار باید رعایت شود.

هادی ابوی در گفت وگو با ایسنا درباره منطقه‌ای شدن دستمزد کارگران، گفت: امروز به دنبال بحث‌هایی که در خصوص تبدیل شدن به دهکده جهانی مطرح می‌شود دیگر مفاهیمی مثل مزد منطقه‌ای و تعیین جداگانه دستمزد در نقاط مختلف کمرنگ شده است.

رعایت حداقل‌های قانون کار در تعیین مزد منطقه‌ای 

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم برای همه کشور جداگانه دستمزد تعیین کنیم، ادامه داد: در حال حاضر بحث‌ درآمدها وهزینه‌های عمومیت دارد و نمی توان از هم تفکیک کرد چون همه کشور شرایط تورمی را تجربه می کنند و این طور نیست که بگوییم در یک شهر دور افتاده تورم و هزینه‌ها کمتر از یک شهر بزرگ یا کلان‌شهر است.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با ابراز مخالفت نسبت به تعیین مزد منطقه‌ای، تاکید کرد: مزد منطقه‌ای آیتم‌های مختلفی دارد و حداقل‌های قانون کار باید رعایت شود ولی چون این آیتم‌ها رعایت نمی‌شود نگران تضییع حقوق کارگران و سوء استفاده‌های احتمالی آن هستیم.

تغییر اقلیم و شیوه زندگی با تغیین مزد منطقه‌ای

به گفته ابوی، تعیین مزد منطقه‌ای اقلیم‌ها و شیوه زندگی و کار در نقاط مختلف را دچار تغییر کرده و زمینه ایجاد مهاجرت معکوس را به وجود می‌آورد.

این مقام مسئول کارگری خاطرنشان کرد: این تصور که در شهرهای کوچک هزینه‌ها کمتر است اشتباه است چون همه کشور به یک اندازه شرایط اقتصادی و تورم را تحمل می کنند. متاسفانه در بحث کمک به معیشت خانوارهای کارگری عملکرد خوبی نداشته‌ایم و بیشترین قشری که زیرفشار هزینه‌ها آسیب می‌بینند خانوارهای کارگری هستند.

تعیین فوق العاده‌های خاص برای مناطق بد آب و هوا

وی درعین حال با اشاره به شرایط سخت کار در برخی از نقاط کشور گفت: در بعضی از مناطق که به لحاظ کاری از سختی کار برخوردارند می‌توانیم فارغ از آنچه به عنوان حداقل مزد تعیین می‌کنیم، مبلغی تحت عنوان فوق العاده بدی آب و هوا یا سختی کار در نظر بگیریم ولی این به منزله منطقه‌ای کردن مزد نیست و تسهیلاتی است که جدا از حداقل دستمزد برای نیروی کار در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: متاسفانه برخی نیروهای کار با این تصور که درآمد در شهرهای بزرگ بیشتر است و می‌توانند زندگی بهتری برای خانواده خود فراهم کنند از محل سکونت خود به شهرهای بزرگ می آیند در حالی که هزینه‌های سنگین کلان شهرها را محاسبه نمی‌کنند و از این اصل که هرچه درآمد بیشتر هزینه‌ها هم بیشتر غافل می‌شوند لذا این آمدن به کلان شهرها به سود نیروی کار نیست.

به گزارش ایسنا،  در قانون کار اشاره‌ای به تعیین مزدمنطقه‌ای نشده اما شرکای اجتماعی می‌توانند برای تعیین حداقل دستمزد به شکل ملی و منطقه‌ای و بر حسب نوع فعالیت یا صنعت به توافق جمعی روی بیاورند. برابر ماده ۴۱ قانون کار، شورای عالی کار همه ساله میزان حداقل دستمزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور یا صنایع مختلف بر اساس درصد نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی و سبد معیشت خانوار تعیین می‌کند.ـ

 

مشاهده صفحه نخست سایت

انتهای پیام

خبرگزاری دانشجویان ایران

 



نظرات شما عزیزان:

سجاد
ساعت4:15---5 بهمن 1398
عجب بدبخیه ها

سمیه ذاکری
ساعت4:10---5 بهمن 1398
برای استان هرمزگان فکرکنم خوبه ولی تهرانیها همه ناراضین

درکل خدارحم کنه به کارگرجماعت معلوم نیست
ـچه کسی این طرح روریخته ــ
چه نقشه ایی داره


رسول ذاکری میناب
ساعت4:05---5 بهمن 1398
اصلا تعیین دستمزد کار اشتباهی است و هربنگاهی باید جداگانه با کارکنانش به توافق مزدی برسد.

فاطمه میرزاده
ساعت4:02---5 بهمن 1398
فکرنکنم کاردرستی باشه کارگرای بیچاره بیچاره ترشون میکنند طرح خوبی نیست

مریم اقبالی بندرعباس
ساعت3:57---5 بهمن 1398
تعیین منطقه ایی دستمزدباعث تشدید مهاجرت از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ خواهد شد و به خوردن تعادل توزیع جمعیت خواهد شد

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: